Jdi na obsah Jdi na menu
 


Průběh výuky

Aktuální informace o mě hledejte na mém novém webu:
www.lukasjindra.cz


Koncepce vyučovací hodiny a její průběh:


   
Principy mého přístupu k výuce:

V postoji k žákovi vycházím z toho, že žák je platící "zákazník" 
a já mám tedy za úkol plnit jeho přání.

V praxi to znamená, že přijde-li žák s konkrétní představou, co by rád ve své hodině dělal,

snažím se mu v rámci dodržení zásad pěvecké pedagogiky vyjít co nejvíce vstříc.

  

Ke každému žákovi přistupuju naprosto individuálně. 
Žáci nejsou polotovary na běžícím pásu!

  

Co žák, to jiný problém.

Každému také vyhovuje jiný přístup a jiný způsob práce s hlasem.

  

Existují desítky hlasových metod.

Každá k pěvecké problematice přistupuje poněkud jinak,
ale všechny ve výsledku sledují stejný cíl.

  

Nejsem příznivcem dogmatického hájení pouze jediné hlasové metody, 
popřípadě odsuzování metod ostatních.

Co jednomu žákovi úžasně prospívá, může mít u jiného mizivé výsledky.

 

"Pedagog by měl být flexibilní a kreativní a měl by znát co nejvíce hlasových metod."

Tímto svým heslem se snažím řídit.

Proto ovládám mnoho hlasových metod a neustále studuju další.

A to nejen z literatury dostupné v Česku, ale i v zahraniční.

Jsem v kontaktu s úspěšnými lektory ve světě, 
se kterými osobně konzultuju přístup k pěvecké výchově.

   
  

Obvyklý průběh hodiny zpěvu (není ale pravidlem):
   
1.

V úvodu hodiny se s žákem věnujeme technice.

Množství techniky a stupeň obtížnosti závisí na aktuální úrovni žáka.

     

Základem správného a zdravého zpívání je technika dechu.

  

Po jejím úspěšném ovládnutí si žák osvojuje základní technická pravidla práce s hlasem,

hlasovými rejstříky a tělesnými rezonancemi.

  

Teprve poté můžeme přejít ke speciálním stylovým efektům.

 

2.

Po rozezpívání následuje práce na písničkách.

 

Žák se nejdříve snaží naučit melodii a text.

Přitom je nutné vyřešit případné technické problémy, které píseň může přinést.

  

Poté se snaží pochopit text.

To je nezbytné pro přesvědčivý výraz a upřímnou výpověď interpreta, aby byl schopen své emoce přenést na posluchače.

 

V závislosti na žánru se žák také učí píseň stylově frázovat.

Žádá-li to píseň, snaží se vytvářet improvizace, feelingy a další stylové prvky.